söndag 6 januari 2013

En kudde blir januariufo

Det här är ett riktigt gammalt UFO. Jag har ärvt det från min mormor som dog 1993. Det är en kudde som hon sydde under 30-talet. Den har använts flitigt och jag minns den från min barndom. När kudden så småningom hamnade i min ägo insåg jag att den måste tvättas och lagas för att kunna leva vidare.

Jag sprättade och tvättade, några fläckar stannade envist kvar så jag tvättade igen. Sedan skulle allt monteras ihop igen, men delarna blev liggande i flera år. Så småningom började jag sy ihop kudden igen och det gick riktigt bra tills tråden tog slut. Löjligt nog blev den då liggande ytterligare några månader. Men denna månad ska kudden bli klar. Därefter ska den bo hos min syster i en ärvd fåtölj från vårt föräldrahem.

Tyvärr har jag lite problem med min kamera så det blir ingen bild idag. Har inte tid att fixa det just nu. Hoppas på morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.